Monday, June 19, 2017

အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ 

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တို႔သည္ ဗုဒၶ၊ ဓမၼ၊ သံဃ တည္းဟူေသာ အျမတ္ဆံုးေသာ ရတနာ သံုးပါးကို ကိုးကြယ္ ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္႔အေလွ်ာက္ အျမတ္ဆံုး ရတနာ သံုးပါးကလည္း ကိုးကြယ္ သူတို႔အား အျမတ္ဆံုးေသာ အက်ိဳးမ်ားကို ရေစႏိုင္စြမ္း ရိွပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ၾကသူခ်င္း တူေစကာမူ အက်ိဳးေပးမႈ အနည္းအမ်ား ကြာဟတဲ႔ အေလွ်ာက္ ကိုးကြယ္သူတို႔ရဲ့ ဘ၀အနိမ္႔ အျမင္႔ ျခားနားလွ်က္ ရိွပါတယ္။ ဒါဟာ ကိုးကြယ္ပံုျခင္း၊ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳပံုျခင္း မတူညီၾကလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အျဖစ္ ခံယူပံု နည္းလမ္းျခင္း ကြဲျပားေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

စင္စစ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဟူသည္မွာ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ားကို ဘ၀လမ္းညႊန္အျဖစ္ လုိက္နာခံယူ က်င္႔သံုးသူမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီလို လိုက္နာက်င္႔သံုးရာမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဗုဒၶ၊ ဓမၼေပၚ သိရိွပံုပမာဏျခင္း၊ လိုက္နာက်င္႔သံုးပံု ပမာဏျခင္း မတူညီၾကပါဘူး။ ဗုဒၶ အဆံုးအမမ်ားကို အႏွစ္သာရပိုင္းထိ ထိုးထြင္းသိျမင္သူမ်ား ရိွသလို၊ သာမန္ကာလွ်ံကာ သိသူမ်ားလည္း ရိွပါတယ္။ ပါရမီအႏုအရင္၊ ၀ီရိယအျပင္း အေပ်ာ႔အရ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ မ်ားလည္း ရိွပါတယ္။

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ လို႔ သရဏဂံု တင္ထားေပမယ္႔လည္း အျခားေသာ တစ္စံုတစ္ရာကို သရဏံ ဂစာၦမိခ်င္ သူမ်ားဆိုလွ်င္ ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္သူရယ္လို႔ ဆိုရန္ပင္ ခက္လွပါတယ္။ ဘုရားစင္ အနီးအပါးမွာ အာသေ၀ါမကုန္ခမ္းေသးတဲ႔ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဘိုးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ျပည္ပမွ ဘိုးေတာ္၊ မယ္ေတာ္ရဲ့ ပံုမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲသူမ်ားဟာ ရတနာသံုးပါးမွတပါး အားထားစရာ မရိွၿပီလို႔ ခံယူထားတဲ႔သူမ်ား မဟုတ္ပါဘူး။ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ေမွ်ာ္လင္႔ ေတာင္႔တမႈေပၚ အေျခခံၿပီး ဓာတ္ရိုက္ဓာတ္ဆင္၊ ယၾတာေခ်၊ ဂါထာမႏၱန္ ရြတ္သူမ်ားဟာ (ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္တို႔ အဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ႔) ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကို မမိွတ္မသုန္ ယံုၾကည္သူမ်ား မဟုတ္ပါဘူး၊ အတၱႏွင္႔ အတၱနိယအေပၚ အေျခစိုက္တဲ႔ လည္းေကာင္းအျပဳ အမူေတြဟာျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဖီလာဆန္႔က်င္ လွ်က္ရိွၿပီး ဥံဳ မဏိပေဒြဟံု ကဲ့သို႔ မဟာယနဂိုဏ္းရဲ့ ထိုးေဖာက္မႈေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔မွာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ကိုယ္ခံအားနည္းပါး ရွာသူေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္

ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဓမၼမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို႔ကို ၿငိမ္းေစေသာ နည္းလမ္းမ်ား ညႊန္ျပထားသလို ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ တို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေစတဲ႔ က်င္႔စဥ္ေတြလည္း အေျမာက္အမ်ား ရိွပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အျဖစ္ခံယူၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ထူေျပာေနပါလွ်င္၊ ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆတို႔ ပူေလာင္ဆူပြတ္ ေနပါလွ်င္ (အေျဖကားရွင္းပါတယ္) ဗုဒၶ၏ ဓမၼကို လိုက္နာ က်င္သံုးမႈမွာ အားနည္းလို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္က ရတနာသံုးပါး အပၚ ၾကည္ညိဳမႈ သဒၶါတရား အနည္းအမ်ားေပၚ အမီွျပဳၿပီး အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ႏွင္႔ အညံ့စား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲျပားေၾကာင္းနဲ႔ လည္းေကာင္းတို႔ရဲ့ လကၡဏာမ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္ မႈခဲ႔ပါတယ္
အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ ရဲ့ လကၡဏာမ်ား

၁။ ရတနာသံုးပါးအပၚ၌ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာယံုၾကည္ျခင္း
၂။ ကိုယ္က်င္႔သီလႏွင္႔ ျပည္စံုျခင္း
၃။ ေကတုဟလ မဂၤလာကို မယံုၾကည္ျခင္း
၄။ ေလာကီမဂၤလာတို႔ကို မယံုၾကည္ဘဲ ကံကိုသာအႏွစ္သာရ အားျဖင္႔ ယံုၾကည္ျခင္း
၅။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အတြင္း၌သာ ျမတ္ေသာအလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ ေရႊးခ်ယ္စီစစ္၍ ဦးစြာေပးလွဴ ၾကည္ျဖဴ ျမတ္ႏိုးျခင္း တို႔ျဖစ္၏။

ဤလကၡဏာမ်ား ႏွင္႔ျပည့္စံုသူကို ဘုရားရွင္က ဗုဒၵဘာသာ၀င္ ရတနာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပဒုမၼာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပုဏၰရိတ္ လို႔ ဂုဏ္ျပဳေတာ္မူပါတယ္။

အညံစားဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ လကၡဏာမ်ား

၁။ ရတနာသံုးပါးအပၚ၌ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ မယံုၾကည္ျခင္း
၂။ ကိုယ္က်င္သီလမရိွျခင္း
၃။ ေကာတုဟလ မဂၤလာကို ယံုၾကည္ျခင္း
၄။ ကံကိုမယံုၾကည္ဘဲ ေလာကီမဂၤလာ အႏွစ္သာရအားျဖင္႔ ယံုၾကည္ျခင္း
၅။ အျခားဘာသာ၌ျမတ္ေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရိွႏိုး ေမွ်ာ္ကိုးရွာမီွးလွ်က္ ဦးစားေပးလွဴ ၾကည္ျဖဴ ျမတ္ႏိုးျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။

ယင္းလကၡဏာတို႔ ႏွင္႔ ျပည္႔စံုေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ိဳးကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေအာက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အညစ္အေၾကး၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဒြန္းစ႑ားဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္ ဤသို႔လွ်င္ မိမိသည္ အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္လား၊ အညံ့စားဗုဒၶဘာသာ၀င္လာ ဟူသည္ကို ဘုရားရွင္၏ အထက္ပါ စံညႊန္းမ်ားကို အမီွျပဳ၍ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ရတနာသံုးပါးႏွင္႔ ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကို ၾကည္ညိဳမႈသဒၶါ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခိုင္မာလွ်င္ ေလာကီမဂၤလာ၊ ေကာတူဟတမဂၤလာ တို႔မွာစိတ္ညြတ္မႈ မရိွႏိုင္ပါ။

ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ အင္း၊ လက္ဖြဲ႔၊ ဂါထာ၊ မႏၱန္တို႔ကို ယံုၾကည္ျခင္း၊ မည္သည္႔ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္လွ်င္မည္သို႔ စီးပြားတတ္မည္ဟု ယံုၾကည္ျခင္းတို႔သည္ ေကာတုဟလမဂၤလာကို ယံုၾကည္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုယၾတာေခ်လွ်င္ ဒီလိုေအာင္ျမင္သတဲ႔၊ ဒီအေဆာင္ေၾကာင္႔ ဒီလိုႀကီးပြားသတဲ႔၊ ဒီရုပ္ပြားမ်ိဳးကို ကိုးကြယ္လွ်င္ အႏၱရယ္ကင္းသတဲ႔ စတဲ့ ရုတ္တရက္ ေပၚထြက္လာတဲ႔ ေလာကီစီးပြား တတ္ေၾကာင္းမ်ားကို (ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ားႏွင္႔ ေလွ်ာ္ညီမႈရိွ၊ မရိွ) မစစ္ေဆးဘဲ မ်က္ကန္း ယံုၾကည္လကၡံျခင္းတုိ႔ဟာ အေတြးအေခၚ သူေတာင္းစားတုိ႔ရဲ့ အမႈအက်င္႔ သာျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ့ ကမၼနိယာမႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဤအမႈအေလ႔မ်ိဳးကား ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔မွာ မရိွသင္႔၊ မရိွအပ္ပါ။

စင္စစ္ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဥပါသကာဟူသည္မွာ အတိတ္၊ နိမိတ္၊ ကိန္းခန္း၊ တေဘာင္၊ နကၡတ္၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ လကၡဏာ၊ အိမ္မက္တိတၱံဳ၊ ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး စတဲ႔ ဒိ႒၊ သုတ၊ မွတ မဂၤလာမ်ားကို မယံုၾကည္ပါ။ လည္းေကာင္းေလာကီ မဂၤလာတို႔ကို ယံုၾကည္လုိက္တဲ႔ ဥပါသကာကို ဥပသကာအညံ့စား၊ ဒြန္းစ႑ားဥပသကာလို႔ ေခၚေ၀ၚပါတယ္၊ (ပဥၥၥက အဂုၤတၱရ စ႑ာလသုတ္ ကိုေလ႔လာပါ) ရဟန္းတုိ႔၊ အၾကင္သတၱ၀ါတို႔သည္ နံနက္ေသာအခါ ကိုယ္ျဖင္႔ သုစရိုက္ကို က်င္႔ၾကကုန္၏၊ ႏုတ္ျဖင္႔ သုစရိုက္ကို က်င္႔ၾကကုန္၏၊ စိတ္ျဖင္႔ သုစရိုက္ကိုက်င္႔ၾကကုန္၏၊ ထိုသတၱ၀ါတို႔အား ေကာင္းေသာ နံနက္ျဖစ္၏၊ ထို႔အတူ မြန္းတည္႔ ညခ်မ္းအခါတို႔၌ သုစရိုက္က်င္႔သူတုိ႔အား ေကာင္းေသာမြန္းတည္႔အခါ၊ ေကာင္းေသာညခ်မ္းအခါ ျဖစ္၏၊ ဟုဘုရားရွင္ဟာ (တိအဂုၤတၱရပါဠိေတာ္-၂၉၈) မွာ ေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္၊ ဆိုလိုရင္းမွာ သုစရိုက္တရား က်င္႔သူတုိ႔ အား နကၡတ္ေကာင္း၊ မဂၤလာေကာင္း၊ အခါေကာင္း၊ ခဏေကာင္း အားလံုး အေကာင္းခ်ည္း ျဖစ္၍ မေကာင္းေသာ နကၡတ္၊ မဂၤလာမရိွ၊ နကၡတ္မဂၤလာ အေကာင္းၾကံရန္ ဓာတ္ရိုက္၊ ဓာတ္ဆင္၊ ယၾတာ စသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ရန္မလိုပါ၊ ကိုယ္က်င္႔တရား ၿမဲၿမံရန္ႏွင္႔ သူေတာ္ေကာင္း တရားပြားမ်ားရန္သာ လိုသည္ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၼနိယာမ ခ်ည္မွ်င္ရွည္ႀကီးမွာ သီတန္းထားတဲ႔ လူသားတုိ႔ရဲ့ သုခ၊ ဒုကၡမ်ားကို မည္သည္႔ဂါထာ၊ မႏၱန္၊ အင္း၊ ယၾတာ၊ အေဆာင္လက္ဖြဲ႔၊ ကိုယ္စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ အပင္ကို ကိုယ္ဘဲ ရိတ္သိမ္းရပါတယ္၊ အဆိပ္ပင္ စိုက္ပ်ိဳးထားပါလွ်က္ ဂါထာမႏၱန္၊ ယၾတာ အားကိုးနဲ႔ ၾသဇာပင္ ရိတ္သိမ္းခ်င္၍ မရပါ။ ကမၼနိယာမ ျမစ္ေၾကာင္း အတိုင္းသာ ဘ၀စီးေၾကာင္း ေရအလွ်င္ဟာ စီးဆင္းေနပါတယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ပါလွ်က္ ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကို မယံုၾကည္ဘဲ၊ ေလာကီမဂၤလာမ်ား ႏွင္႔ အေပၚယံ အကာအလႊာ ကိုးကြယ္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးေနာက္ လိုက္ေနသူမ်ားဟာ အညံ့စား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အလွ်င္းသင္႔၍ သီတဂူဆရာေတာ္ အရွင္ညာဏိႆရ၏ ဗုဒၶ၀ါဒ အေျခခံသေဘာ တရား စာအုပ္မွ စာပိုဒ္ တစ္ပိုက္ဒ္ကို တင္ျပလိုက္ပါတယ္ “ ဗုဒၶ ေဟာၾကားတဲ႔အတိုင္း၊ သင္ထားတဲ႔အတိုင္း၊ ဆံုးမထားတဲ႔အတိုင္း၊ က်င္႔တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြကို တစ္ခါတည္း ေအာက္တန္းမက်၊ အထက္တန္း ေရာက္ေအာင္ ဘယ္သူက ေခၚေဆာင္သြား မွာလဲ အဲဒီက်င္႔တဲ႔တရားက ေခၚေဆာင္သြားမွာ။ ဗုဒၶက ေခၚေဆာင္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုယ္က်င္႔တရားက ကိုယ္႔ကို ေခၚေဆာင္သြားမွာ။ အဲဒါကိုယံုၾကည္ထားဖို႔ ပါဘဲ၊ ဗုဒၶ၀ါဒအရ ကိုးကြယ္ျခင္းဟာ အဲဒိအထိေရာက္ရမယ္၊ ဒါမွ အဆင္႔အတန္း ျမင္႔တာ၊ ကိုယ္႔ကို ေခၚသြားမယ္႔ ပုဂၢိဳလ္၊ ကယ္တင္သြားမယ္႔ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာ အျခားမွာ မရိွပါ ဘူး၊ ကိုယ္႔ကို အထက္ေရာက္ေအာင္ သယ္ေဆာင္သြားမွာ၊ ေခၚေဆာင္သြားမွာ၊ အဆင္႔အတန္း ျမွင္႔ေပးလိုက္မွာ ဘယ္သူတုန္းဆိုလွ်င္ ကိုယ္က်င္႔သံုးထားတဲ႔ တရားပါဘဲ” ဗုဒၶဘာသာမွာ ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုတာ အက်င္႔စရဏ ျပ႒ာန္းပါတယ္။ မိမိကိုယ္ကို အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အျဖစ္ ခံယူလိုလွ်င္ ဗုဒၶ၏ဓမၼနဲ႔ ေလွ်ာ္တဲ႔ ကိုယ္က်င္႔သိကၡာ ကိုတည္ေဆာက္ဖို႔ လိုပါတယ္ ရတနာ သံုးတန္ႏွင္႔ ကံ-ကံ၏အက်ိဳးကိုသာ တစိုက္မက္မက္၊ စဥ္းငယ္မွ်ပင္ အယိမ္းအယိုင္မရိွ၊ ပကတိ ငုတ္စိုက္ ေက်ာက္ခ်ထားသည္႔ႏွယ္ ယံုၾကည္ဖို႔ လိုပါတယ္ လည္းေကာင္း ယံုၾကည္မႈကို ထိပါး တိမ္းေစာင္းေစတဲ႔ ေကာတုဟတ မဂၤလာ၊ ေလာကီ မဂၤလာတို႔မွာ အားကိုးရွာျခင္း မ်ိဳးကို အတြင္းအဇၩတၱမွာ လံုး၀ ၀င္ေရာက္ခြင္႔မျပဳသင္႔ပါဘူး။ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ၏ ဟိုဘက္မွာ အျခားေသာ သရဏံ ဂစာၦမိ ရိွမေနသင္႔ပါ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ၏ ဟိုဘက္မွာလည္း အျခားေသာ သရဏံ ဂစာၦမိ ရိွမေနသင္႔ပါ။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ျမတ္၏ အညစ္အေၾကး ျဖစ္တဲ႔၊ အတြင္းရန္သူ တႏၱရယာန၊ မႏၱရယာန၊ ယႏၱရယာနမ်ား၏ အႏၱရယ္စက္ကြင္းမွ လြတ္ေအာင္ေရွာင္ၿပီး ျမင္႔ျမတ္သန္႔စင္ေသာ အထက္တန္းစား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အျဖစ္(အက်င္႔စရဏ) ျဖင္႔ခံယူႏိုင္ ၾကပါေစ။
 
၁၉၉၁ ဧၿပီလထုတ္၊ အမွတ္-၁၆ဓမၼရံသီေပါင္းခ်ဳပ္မွ။

မင္းနန္(ေမာ္ကြ်န္း)

No comments:

Post a Comment